Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnderson, Kenneth E.; und weitere
InstitutionKansas Univ., Lawrence. School of Education.
TitelThe American Two-Year College in Transition.
Quelle19 (1969) 1, (31 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Role; Comprehensive Programs; Computers; School Expansion; Two Year Colleges; Kansas
AbstractPresented here are four guest lectures and a paper by the instructor from The Junior (Community) College, a class at The University of Kansas. Topics are: (1) "The Challenge to Higher Education in Kansas in the Decade Ahead," which deals with the tremendous expansion expected in the Kansas community college system and the needed responses to this growth; (2) "Trends in Junior College Education," which outlines the need for the junior college to provide a broader scope of educational services, to serve the inner-city more effectively, and to develop competent leadership; (3) "The Kansas Community Junior College Act," which explains the present operation and future plans of the state system; (4) "Computers and the Junior College," which proposes a systems approach to facilitate junior college decision-making and planning; and (5) "The American Two-Year College," which traces the development of the two-year institution in its attempt to find its rightful role. (MC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: